کد خبر: 1215512
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: یک روز قبل از راهپیمایی ۲۲ بهمن، سید محمدعلی ایازی، از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب گفته بود که «در این چند سال به دلیل سوء مدیریت‌ها خیلی از مردم رغبتی برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان نمی‌دهند و معتقدند اگر شرکت کنند، این حضور توسط جریان‌های ناکارآمد مصادره به مطلوب می‌کند. در حالی‌که روز ملی ۲۲ بهمن به همه گروه و سلیقه‌ها تعلق دارد». 
روشن است که روز ۲۲ بهمن و راهپیمایی آن متعلق به هیچ جریان خاصی نیست و فراجناحی است، اما وقتی یک جریانی به انحای مختلف سعی در کمرنگ نشان دادن آن دارد، توده‌های حامی خود را دعوت به حضور در آن نمی‌کند یا فعالان مجازی‌اش علیه آن می‌نویسند و... یعنی که این جریان سیاسی ۲۲ بهمن را مال خود نمی‌داند و خود را از آن کنار کشیده است، نه اینکه باقی جریانات سیاسی ۲۲ بهمن را برای خود مصادره کرده‌اند!
اما با نگاهی به سایت اصلاح‌طلب جماران و گزارشی که از راهپیمایی ۲۲ بهمن منتشر کرده هم می‌توان پاسخ ادعا‌های ایازی را داد. جماران نوشته که «میدان آزادی به طور ملموس از سال گذشته جمعیت بیشتری را پذیرایی می‌کرد و حجم جمعیتی که در میدان مستقر شده بود بیشتر از سال قبل بود.»
در بخشی دیگر از این گزارش آمده که «می‌توان با اطمینان گفت که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت را کسانی تشکیل می‌دادند که بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند و شاید اگر بگوییم نصف جمعیت زیر ۳۰ سال داشتند اغراق نکرده باشم».
دو عبارت دیگر از این گزارش هم قابل تأمل بود؛ اولاً اینکه «هر چه به سمت پایان مراسم رفتیم ازدحام بیشتر شد.» و بعد اینکه فرد مذکور که مشاهدات شخصی‌اش از راهپیمایی را ذکر کرده، نوشته: «تا موقع اذان که از مراسم خارج شدم تعداد کسانی که به راهپیمایی ملحق می‌شدند بیش از کسانی بود که آن را ترک می‌کردند».
کاش ایازی هم همراه همین فرد اصلاح‌طلب به راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌رفت و به جای ادعا‌های سیاسی، همه چیز را از نزدیک می‌دید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
0
0
البته 11 اسفند مشخص خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار